2021년 07월 25일 일요일
뉴스홈 국제
US government blocks Iran-affiliated news websites

[서울=아시아뉴스통신] 레악카나기자 송고시간 2021-06-24 02:20

The sites had been used by components of the Iranian government "disguised as news organizations or media outlets" to target the US "with disinformation campaigns and malign influence operations", it alleged. (Photo by= BBC)

[Asia News = Reporter Reakkana] The US took down dozens of Iranian and Iran-linked news sites which it accuses of spreading disinformation. BBC reported that the sites were replaced on Tuesday with notices saying they had been "seized" as part of a law enforcement action.

 They included Iran's state-run English-language channel, Press TV. Several were back online within hours with new domain addresses. The US Department of Justice said in a statement that it had seized 33 websites used by the Iranian Islamic Radio and Television Union (IRTVU) and another three-run by the Iran-backed Kataib Hezbollah militia in Iraq in violation of US sanctions. Most of the domain names seized were .com, .net and .tv addresses. The .com and .net addresses are generic domains and are not specific to a particular country. The .tv domain is owned by the Pacific nation of Tuvalu but is run by the US firm Verisign.

Meanwhile, Iran criticized the seizures and warned that they were "not constructive" for talks aimed at reviving a nuclear deal. The latest move comes days after hard-line anti-Western cleric Ebrahim Raisi was elected president of the Islamic Republic. The US and Iran have long been foes, but relations have deteriorated since 2018 after former US President Donald Trump abandoned a nuclear deal between Iran and six world powers.



 

[ 저작권자 © 아시아뉴스통신. 무단 전재 및 재배포금지]



제보전화 : 1644-3331    이기자의 다른뉴스보기
의견쓰기

댓글 작성을 위해 회원가입이 필요합니다.
회원가입 시 주민번호를 요구하지 않습니다.